بیجک

[ پرسش های متداول ]

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 30 تیر ۱۳۹7

  • بیجک بازاری به وسعت ایران

    بیجک اولین و بزرگ‌ترین سامانه هوشمند "استعلام قیمت" در ایران است. با استفاده از نرم‌افزار و یا وب‌اپلیکیشن بیجک می‌توانید پس از اتصال به اینترنت "درخواست قسمت" خود را ثبت کنید و یا به دیگر درخواست قیمت ها، پیشنهاد قیمت بدهید.

    بیجک در واقع با حذف محدودیت‌های ناشی از بازار سنتی، باعث می‌شود ملاک خرید و فروش، از مسائلی نظیر نزدیکی، شناخت شخصی و تجربیات قبلی، به مسائلی چون کیفیت و قیمت تغییر کرده و با توجه به تجربه‌ای جمعی، که به طور دائم در حال خود تصحیحی است، صورت پذیرد. هدف اصلی بیجک در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده به صورت مستقیم می باشد.

    در بیجک خرید و فروش به صورت مستقیم انجام نمی شود و تراکنش مالی امکان پذیر نیست.

    در صورت هرگونه پیشنهاد اینجاکلیک کنید.
  • چجوری "درخواست قیمت" خودمو پیدا کنم ؟

    روش اول: در صورتیکه استعلام شما به تایید رسیده باشد می توانید با ورود به " حساب کاربری " و "استعلام های من " ، استعلام های خود را مشاهده کنید.

    در صورتی که در حساب خود تا به حال وارد نشده اید در اپلیکیشن از همان ابتدا و در وب سایت پس از کلیک کردن روی "حساب کاربری" و سپس دکمه "ثبت نام / ورود" را زده شماره مورد نظر را وارد کرده پس از ارسال کد تایید و وارد کردن آن وارد حساب خود شوید.

    روش دوم: پس از انتخاب استان مورد نظر در صفحه "استعلام ها" و انتخاب گروهی که در آن درخواست قیمت ثبت کرده اید و وارد کردن عنوان استعلام قیمت خود، استعلام قیمت های جدید ثبت شده در همان استان نمایش داده میشود که می توانید استعلام قیمت هایی که تازه ثبت کرده اید را در آنجا ببینید.

  • چرا نباید "درخواست قیمت" تکراری ثبت کنم؟

    تکرار یک "درخواست قیمت" در گروههای مشابه یا غیرمرتبط نه تنها موجب عدم تائید "درخواست قیمت" های شما می گردد، بلکه به فرض تایید آنها این موضوع از نظر موتورهای جستجو تقلب محسوب شده و به صورت خودکار از موتورهای جستجو حذف می گردند.

    اصرار ما برای عدم درج"درخواست قیمت" تکراری به علت جلوگیری از سردرگمی خریدارن است، در غیر اینصورت کاربران در هنگام جستجو با یک "درخواست قیمت" چندین بار روبرو می شوند.

    در صورتی که فرد یا فروشگاهی روند ثبت "درخواست قیمت" تکراری را ادامه دهد، حساب کاربریشان مسدود شده و قادر به درج "درخواست قیمت" نخواهند بود.

  • پس از "درخواست قیمت" و اعلام قیمت توسط فروشندگان، حتما باید یکی را انتخاب کنم و الزاما خرید قطعی انجام دهم؟

    مسلما خیر. شما در انتخاب فروشنده پس از دریافت قیمت از جانب آنها، و همچنین انجام یا عدم انجام خرید قطعی خود کاملا مختار هستید. فروشندگان و سرویس دهندگانی که از طریق بیجک به درخواست‌ها پاسخ می‌دهند و اعلام قیمت می‌کنند، کاملا این درک را دارند که هر مشتری‌ای این حق را دارد که به فروشندگان متعدد مراجعه نماید و در نهایت، خود انتخاب نهایی‌اش را انجام دهد و یا حتی درصورت تمایل از سفارش و خرید خود صرف‌نظر نماید.
  • آیا اطلاعات شخصی من (درخواست دهنده) در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد؟

    فقط نام شما (درخواست قیمت دهنده) برای فروشندگان قابل رؤیت خواهد بود. پس از دریافت قیمت از جانب فروشندگان، اطلاعات تماس آنها دراختیار شما قرار می‌گیرد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید جهت خرید با کدام فروشنده تماس حاصل نمایید.
  • اگر معامله ای غیر حضوری انجام داده اید و پول را به حساب فروشنده واریز کردید اما کالا یا خدامت را دریافت نکردید

    شماره بیجک استعلام و هرگونه اطلاعات را که در سایت راجع به فروشنده آن کالا موجود است یادداشت کنید و سریعاً توسط یکی از طرق زیر این موضوع را به ما اطلاع دهید تا استعلام و حساب کاربری فرد کلاهبردار را از سایت حذف کنیم.

    از طریق صفحه "تماس و پشتیبانی" بالای صفحه با ما ارتباط برقرار کنید.
    از طریق شماره ی 33350505-028 با پشتیبانی بیجک تماس بگیرید.

    و در نهایت می توانید از طریق سایت پلیس فتا، شکایت خود را پیگیری کنید.
    آدرس سایت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات):
    www.cyberpolice.ir
    لینک ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا
  • آیا بیجک روی معاملات نظارت دارد و امنیت معاملات را تضمین می‏ کند؟

    اصولاً ماهیت سایت نیازمندی ‏ها و یا استعلام قیمت ها به گونه ‏ای است که به دلیل حجم بالای معاملات امکان نظارت روی آنها وجود ندارد و سایت چگونگی انجام معاملات را تعیین نمی ‏کند. بیجک نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمی ‏تواند روی معاملات نظارت نماید اما بیجک برای جلوگیری از تقلب ‏های احتمالی توسط افراد سودجو به کاربران پیشنهاد می ‏دهد که برای خرید، کالا یا خدمات را به صورت حضوری ببینند و از صحت کامل آن اطمینان خاطر پیدا کنند.
  • چرا "استعلام قیمت" هایی که به پایان رسیده را از بیجک حذف نمی‏ کنید؟

    از آنجایی که بیجک تنها محلی برای "درخواست قیمت" کالا یا خدمات و معرفی خریدار و فروشنده به یکدیگر است اطلاعی از تامین کالا یا خدمات یا عدم تامین آنها نخواهد داشت و درخواست دهنده ها خودشان باید "استعلام قیمت" به پایان رسیده را از سایت حذف کنند.
  • آیا بیجک روی همه تلفن های هوشمند کار می کند؟

    بله. اپلیکیشن بیجک در تلفن های هوشمند Android قابل نصب است و همچنین بزودی در تلفن ها هوشمند با سیستم عامل IOS نیز قابل استفاده خواهد بود.

    کاربران دیگر سیستم عامل ها و دستگاه ها نظیر BlackBerry, WindowsPhone (و در حال حاضر IOS) می‌توانند با استفاده از وب‌اپلیکیشن بیجک حساب کاربری بسازند و از همه سرویس های بیجک استفاده کنند. حتی در مواردی که به تلفن همراه هوشمند خود دسترسی ندارید، می‌توانید با وب‌اپلیکیشن بیجک ‍از طریق مرورگر وب نیز استفاده نمایید.
  • آیا با تماس تلفنی میتوانم درخواست قیمت بدهم؟

    خیر. درخواست قیمت بیجک فقط از طریق اپلیکیشن یا وب سایت بیجک و با اتصال به اینترنت امکان پذیر است.
  • آیا بدون استفاده از اینترنت میتوانم از بیجک استفاده کنم؟

    خیر، بدون اتصال به اینترنت امکان استفاده از سرویس های بیجک وجود ندارد.
  • چطور میتوانم "درخواست قیمت" خود را لغو کنم؟

    پس ثبت "درخواست قیمت" شما همواره می‌توانید با لمس دکمه "ویرایش" در قسمت استعلام های من و سپس لمس دکمه "حذف" استعلام خود را لغو کنید.
  • با بیجک چطور میتوانم "درخواست قیمت" بدهم؟

    ۱- ابتدا از طریق موبایل یا کامپیوتر به اینترنت وصل باشید.
    ۲- نرم افزار بیجک را دانلود و نصب کنید و یا وارد سایت بیجک شوید.
    ۳- در بیجک ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید.
    ۴- دکمه "+" در اپلیکیشن و یا دکمه "درخواست قیمت از بازار" در وب سایت را لمس کنید.
    5- مشخصات را وارد کنید و دکمه ثبت فشار دهید

    * بیجک از طریق نسخه وب‌اپلیکیشن نیز قابل استفاده است. با مراجعه به آدرس bijac.ir/browse بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن، حساب کاربری بسازید و یا وارد حساب کاربری خود شوید و "درخواست قیمت" دهید. وب‌اپلیکیشن بیجک از طریق مرورگر اینترنت کار می‌کند.
  • بیجک در کدام شهر ها فعال است؟

    بیجک هیچ کونه محدودیت جغرافیایی ندارد. شما درهر لحظه و در هر جای دنیا که باشید می توانید "درخواست قیمت" دهید.
  • عضویت در بیجک چگونه است؟

    چگونه میتوانم بعنوان کاربر (عادی و فروشنده) در بیجک عضو شوم؟
    ثبت نام در بیجک از طریق اپلیکیشن و وب سایت انجام می‌شود. برای ثبت نام، شما کافی ست شماره تلفن همراه خودتان وارد کرده پس از ارسال کد تایید و وارد کردن آن، کلمه عبوری برای خود تعیین کنید و نرم‌افزار یا وب سایت وارد شوید. به همین راحتی شما هم اکنون جزیی از خانواده بیجک هستید.

    برنامه بیجک را از کجا میتوانم دانلود کنم؟
    شما میتوانید برنامه بیجک را از لینکهای زیر دانلود کنید:
    اندروید:‌ Cafe Bazar و Google Play

    وب‌اپلیکیشن بیجک WebApp نیز برای کاربران دیگر سیستم عامل ها و دستگاه ها همچون BlackBerry ، IOS, WindowsPhone و کاربرانی که دسترسی به تلفن همراه ندارند قابل استفاده است.
  • رمز عبور خود را فراموش کرده ام؟

    اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید:
    ۱- داخل اپ یا وب سایت ، گزینه گذرواژه تان را فراموش کرده اید؟ را انتخاب کنید.
    ۲- سپس برای بازنشانی رمزعبور شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
    ۳- پس از چند لحظه پیامی حاوی کد تایید دریافت میکنید. کد تایید را وارد کیند.
    ۴- سپس رمزعبور جدید را برای حساب کاربری تان تعیین کنید.
  • اکانتم بلاک شده، راهنمایی‌ام کنید؟

    اگر اکانت شما به هر دلیلی بلاک شده است، راه بازگشتی وجود ندارد. اگر اطمینان دارید که اکانت شما به اشتباه بلاک شده است، باید با پشتیبانی تماس گرفته شود و پس از بررسی توسط تیم پشتیبانی رفع می‌شود.
  • چطور می‌توانم با پشتیبانی تماس بگیرم؟

    برای ارتباط مستقیم با پشتیبانی می‌توانید با شماره 5-۰۲۱ تماس گرفته و منتظر پاسخگویی همکاران پشتیبانی ما باشید و یا در صندوق صوتی ما پیغام ارسال کنید.
    همچنین آدرس الکترونیکی suport@bijac.ir راه دیگر ارتباط شما با پشتیبانی است.